成功事例
Novaで配信されたソーシャルディスプレイキャンペーンの一部をご覧ください
世界的なライドシェアとフードデリバリーの大手ブランドは、ウェブ上のディスプレイ在庫にNovaのクリエイティブを利用することで、通常のディスプレイ広告やソーシャル広告の両方と比較して、クリック単価の削減に成功しました
世界的化粧品ブランドがNovaのソーシャルディスプレイを利用してWhatsAppのビジネスアカウントに質の高いトラフィックを誘導しました
辛口ソースブランドの平均アテンションタイムはソーシャルメディアではわずか4秒でしたが、Novaのソーシャルディスプレイでは12秒を達成しました。ソーシャルメディアでのビューアビリティは25%しかない一方で、Novaのビューアビリティは77%を達成しました
D2Cベッドルーム家具ブランドは、ソーシャルディスプレイとNovaを使用することで、ウェブサイトへの購入目的訪問数を18倍に増加させました。さらに、このブランドはそれまでのバナー広告施策に比べて2倍のサイト訪問数を記録しました
家電ブランドは、Novaのソーシャルディスプレイ広告を利用してブランドエンゲージメントを大きく向上させました。このブランドの例は、標準的なバナー広告と比較して、製品の購入意向が55%、広告のインタラクション率が77%、ウェブサイト訪問数が33%増加しました
この旅行ブランドは、Novaのソーシャルディスプレイを利用してローカルな認知度を向上させました。調査結果から、ブランド認知度が40%上昇し、ウェブサイトへの訪問率が16%上昇しました
映画配給会社はNovaのソーシャルディスプレイを利用して消費者の間でのチケット購入意向を高めました。さらにこの企業は、Novaのクリエイティブにより広告接触者における映画の認知度や、家族や友人に映画の話をする可能性を高めることができました
このブランドはNovaを用い、標準的なバナー広告配信と比較して、ブランド認知度が45%上昇しました。ソーシャルディスプレイ広告を見た調査回答者は、標準的なバナー広告と比較して、ブランドのウェブサイトを利用する可能性が34%高く、ブランドのソーシャルメディアにリアクションをした率が43%高くなりました
Major global rideshare and food delivery brand reduced the cost-per-click compared with both standard display and paid social by using our ads in display inventory on the web.
Global cosmetics brand drove quality traffic to their WhatsApp business account using Social Display with Nova.
Hot sauce brand saw 12 seconds of average attention time compared to only 4 seconds for the same creatives in the walled gardens. The average viewability on the open web was 77% compared to only 25% on social feeds.
D2C bedroom furniture brand increased direct response visits to their website by 18x using Social Display with Nova. Additionally, the brand saw 2x more site visits than TV + standard display.
Consumer electronic brand increased brand engagement using Social Display with Nova. The brand saw a 55% increase in intent to purchase the product, a 77% increase in interactions on social media, and a 33% increase in website visits compared to standard display.
Travel brand increased local awareness using Social Display with Nova. The brand saw a 40% increase in brand awareness and a 16% increase in the likelihood of respondents to engage with their website.
Film brand increased movie ticket purchase intent using Social Display with Nova. By using Social Display with Nova, this company was able to increase sales intent, awareness of the movie, and likelihood of customers to talk about the movie with family and friends.
The brand saw a 45% increase in brand awareness compared to standard display. Respondents were 34% more likely to engage with the brand's website and 43% more likely to interact with the brand's social media after seeing a social display ad compared to a standard display ad.